המדריך המושלם לבחירת מתנה

זר עוגיות מעוצב

איך לבחור מתנה?

תמיד נמניתי עם אלה שלא יודעים לבחור את המתנה הנכונה.
במשרד רק חיפשתי להשתתף במתנה הקבוצתית. במשפחה נשענתי על בן הזוג שיבחר מתנה.
כשהגיעה העת לבחור מתנה לבן הזוג פתאום הייתי בבעיה. מדי שנה בסמוך ליום ההולדת מתחילה הרוטינה: בתחילה שיטוט חסר מטרה בחנויות המתנות, המתנות לגבר וההום סטיילינג למיניהן, כשהמוכרות המסכנות מנסות לייעץ ולי אין בכלל כיוון…. ואחר כך חיפושים אין ספור ברשת אחרי רעיונות של אנשים אחרים, ולבסוף, חזרה לאותה חנות ורכישה של איזה פריט נטול אישיות כמו תיק או ארנק רק כדי לא לבוא בידיים ריקות, מלווה ברגשות אשם על שהמתנה לא מקורית.
אחרי כמה שנים כאלה הגעתי למסקנה שככה אי אפשר להמשיך, והחלטתי לבדוק מה עושה מתנה למתנה מוצלחת. הנה המסקנות:

1. איזה מין טיפוס?

העולם מתחלק לשני טיפוסים: אלה שאוהבים דברים ואלה שאוהבים חוויות
אחרי שתחליטו איזה מהם הוא בעל השמחה שלכם הכיוון להמשך יהיה ברור מאליו.
אם מדובר בטיפוס שמעריך יותר מתנות חוויתיות, ארוחה במסעדה מיוחדת שלא נשאר ממנה זכר כבר למחרת, תיחשב עבורו מתנה השווה יותר מאלף ארנקים שנשארים בירכתי הארון.
אם קשה לכם להחליט, היעזרו בקרובים ובחברים. הרבה יותר קל להגדיר טיפוס מאשר לבחור מתנה…

2. איזה מסר תעביר המתנה?

רוב המתנות מביעות אהבה, אבל יתכן שתרצו גם להביע הערכה, או להוקיר תודה, או סתם להשתתף בשמחה. החל ממתנות סנטימנטליות שחולקות את הסודות בינו לבינה, ועד מתנות סימבוליות שמזכירות לאדם בדיוק כמה אתה מעריך אותו, כל מסר צריך לבוא בזמנו. לדוגמא, אם ניתן לחברה שילדה מתנה שמביעה הוקרה כלפיה אבל לא מביעה “מזל-טוב”, פספסנו בגדול.

3. מהו תקציב?

תתפלאו, אבל לא צריך תקציב גדול למתנה גדולה. למשל, עבור אנשים שאוהבים את “דמדומים” כרטיס קולנוע לפרימיירה, מלווה בתכנית לכל הערב, יכול להוות את המתנה האולטימטיבית.

4. האריזה

האריזה היא חלק חשוב במתנה, רגע לפני שפותחים אותה מניחים לדמיון לבקש שהיא תכיל עולם ומלואו, והציפייה לתוכן תמיד מושפעת מהמראה. מה יכול להיות בקופסא כזו גדולה? מה יש במעטפה? גדולים כקטנים, כולנו חוזרים להיות ילדים בעומדנו מול אריזה סגורה. ובכל זאת, האריזה היא תמיד החלק הפחות מושקע בכל מתנה, בלי סיבה. אריזה לוקחת מספר דקות בודד ותמיד נעדיף שיעשו זאת עבורינו בחנות.
האריזה יכולה להיות חלק מהמתנה – שמים משהו קטן בקופסא ענקית. משהו מרובע בקופסא עגולה… היום כבר לא חייבים לגזור ולהדביק בשביל לארוז.

5. הברכה

בין אם ארזתם בעצמכם ובין אם ארזו עבורכם, אל תשכחו להוסיף את הטאץ’ האישי שלכם באמצעות הברכה. גם אם המתנה היא מסאז’ זוגי (ואתם משתתפים שם), העניקו ברכה עם כמה מילים אישיות לפני שתלבשו את חלוקי הבית…

6. ואם בכל זאת לא מוצאים

אם לא מצאתם, לכו על חוויה מקורית, שבה תקחו חלק גם אתם. כך תצרו זכרון משותף שמקבל המתנה תמיד ינצור בליבו יחד עם חיבתו אליכם…
שף שיבוא לבשל במיוחד עבורכם, צניחה חופשית, הרשת מלאה הצעות מקוריות ומגוונות, רק צריך לדעת לחפש…
תוכלו גם לבחור במארז מפנק אותו תוכלו לפתוח ביחד כמו ערכת בישול עם מצרכים להכנת המאכל האהוב, פזל שאפשר לעשות יחד וממנו מתגלים פורטרט או נוף אהובים, לתליה על הקיר.

ואם כל זה לא עזר, הקליקו על “צור קשר” ופנו ל“פרפקט אירועים” לייעוץ מקצועי ולהרכבת מתנה מותאמת אישית לאירוע המיוחד שלכם.