אטרקציות לאירועי התרמה

הפקת אירועים

אירועי התרמה והשקעות

הצורך להתרים כספים עבור הפעילות השוטפת או עבור פעולות מיוחדות של כל עמותה, קיים כל הזמן. ללא תזרים מזומנים חיובי שמעניק מעטפת מלאה לתוכנית הביצועית של העמותה, לא יהיה אפשר לקיים אותה. זו הסיבה שכל עמותה בוחנת ומנסה כמה וכמה דרכים כדי לגייס את כל המשאבים הנחוצים לה. אחת האופציות המוצלחות ביותר היא ביצוע של אירועי התרמה קטנים או גדולים בהתאם למחויבות של העמותה. לכל אירוע מסוג זה צריך לבנות קונספט ייחודי כדי לסחוף את הגעתם של אנשי עסקים, אמנים וידוענים לאירוע.

במהלך אירועי התרמה מספר בדרך כלל יו”ר העמותה על הפעילות הענפה, על השינויים שהתרחשו מאז המפגש הקודם, החזון של העמותה והדרכים המתוכננות כדי להגשים זאת. המטרה של האירועים הללו היא שהמשתתפים כמו המנהלים של קרנות השקעה, יפתחו את הכיס, יתרמו ויעניקו נתח מתוך התקציב שלהם לטובת העמותה. לקרנות הפילנתרופיות יש כספים רבים שמיועדים לסיוע לעמותות וכל אחת מהן מנתבת את הכספים לתחומים שנראים להן ביותר.

תכנון של אירועי התרמה

כדי לארגן אירוע כזה, מומלץ ללא ספק לשכור, חברת הפקה המנוסה במיוחד בתחום של הפקת כנסים, ואירועים עיסקיים , חברה כזו מבצעת תכנון מדוקדק של אירוע ההתרמה.
המעטפת כוללת את בחירת התאריך המתאים ביותר לאירוע שהוא בדרך כלל בסמוך לחגים משמעותיים כמו לקראת ראש השנה, פסח, חנוכה, פורים וכו’. מעבר לכך הם בוחרים את המיקום האידאלי וזאת על פי כמות המוזמנים שאמורים להגיע. אפשר לשכור גן אירועים, אולם אירועים, להתמקם בחצר גדולה השייכת לאחד ממנהלי העמותה, בשטח, בטבע, במשרד גדול שיארח אותם כמו משרד של חברת השקעות, של עורכי דין, בנק וכו’.

היערכות לקראת האירוע

המטרה היא שיגיעו לכל אירועי התרמה כאלו כמות גדולה של אנשים בעלי מסוגלות פיננסית שיעניקו תרומות או חסות לאירוע עצמו ולעמותה. אנשי עסקים מודעים לחשיבות הרבה של התרומה לקהילה והם גם נהנים מזיכוי במס על פי סעיף 46 בחלק מכספי התרומה שלהם. לכן זה מעודד אותם לבצע צעד זה אם המטרה נראית להם חשובה. זו הסיבה שחברת ההפקה מפיצה את ההזמנות עבור כל אירוע בקרב אנשי עסקים מובילים בתחומים של פיננסיים, עריכת דין, היי טק, רפואה ועוד.

בנוסף לכך קיימת חשיבות רבה להגעתם של ידוענים מוכרים, אומנים בתחומים שונים, שחקני תיאטרון, זמרים, ציירים ועוד.

יחסי ציבור לכל אירוע

ביצוע יחסי ציבור לקראת כל אירוע הוא צורך חשוב ביותר כדי שציבור רב ככל האפשר ידע על האירוע וירצה להשתתף בו. מעבר לכך חשוב מאוד גם לצלם את האירוע עצמו ע”י צלם מקצועי או צלם מגנטים לאירועים, כאשר המטרה שגם לאחר האירוע, יפרסמו אנשי יחסי הציבור את התמונות מהאירוע עצמו, ישתפו נתונים על מהלך האירוע, מי השתתף בהם, באיזה קונספט זה היה, היכן זה התרחש, כמה כסף תרמו ועוד. חברת היח”ץ מפרסמת זאת באתרי אינטרנט שונים, בתחנות רדיו וטלוויזיה בתוכניות שונות. כמו כן באירועים האלה בדומה לכנסים ואירועים שונים אחרים, בד”כ מקובל וגם מומלץ, לחלק מתנות ממותגות עם לוגו החברה, עדיף כמובן לבחור במתנה קטנה ושימושית שתשאיר את שם החברה בתודעה  עוד הרבה זמן אחרי שהאירוע נגמר.

התהודה של הפעולות הנ”ל מובילה לא אחת לכך שתורמים נוספים שלא השתתפו באחד מאירועי התרמה, מבינים את החשיבות של פעילות זו ולכן הם תורמים כספים לעמותה וגם ירצו כמובן מאוד להשתתף, לתרום או לתת חסות באירועים הבאים.