טיפים לבחירת חבילות אלכוהול לאירועים

כאשר מתכננים אירוע, המטרה הראשונה והחשובה מכולן היא לספק לכל המשתתפים חוויה חיובית.
אלכוהול (איכותי כמובן), הוא האמצעי המושלם להעלאת מפלס האנרגיות וליצירת תחושת השחרור שהופכת כל אירוע למשמח באמת.
בהתאם חשוב מאוד להקדיש תשומת לב לבחירת חבילת האלכוהול לאירוע שלכם. מצורפים טיפים מועילים בנושא שיעזרו לכם לתכנן נכון:

לא להתפשר על איכות

לכל אירוע תקציב מוגבל ושורה ארוכה של הוצאות, כולן חשובות. אלכוהול הוא לא מוצר זול, ולמרות זאת הטיפ הראשון והחשוב מכולם הוא לא להתפשר על איכות האלכוהול. הסיבה לכך היא שלמרבה הצער יש בשוק גם ספקים לא אמינים שמשווקים אלכוהול מזויף, והתוצאה עלולה להיות פגיעה חמורה באורחים שלכם!

מעבר לכך, גם אלכוהול שאינו מזויף אבל ברמה ירודה פשוט לא ימלא את ייעודו. האורחים יירתעו ממנו, והאירוע כולו ייתפש כבלתי מושקע.

לגוון

אם המטרה היא שכל האורחים, או לפחות רובם, יפרגנו לעצמם דרינק או שניים, כדאי להציע להם חופש בחירה נרחב. לכל משתתף ומשתתפת באירוע יש טעם אחר, וככל שיהיו להם יותר אופציות כך השמחה תהיה רבה יותר ואיתה שביעות הרצון מהאירוע. בהתאם כדאי לכלול בחבילת האלכוהול שבחרתם לצד היין והבירה שמהווים את הבסיס מתבקש גם וויסקי, וודקה, טקילה, מרטיני, פיג’לינג, ערק וכו’. לקהל שפחות שותה ולילדים שמוזמנים מומלץ לשלב עוד משקאות, כמו למשל בר שייקים סחוט טרי, עם הכנת מגוון שייקים טעימים לאורחים.

להרשים

אם אתם עורכים אירוע לאנשים שמבינים באלכוהול ורוצים להרשים אותם, כדאי לכלול בחבילה 2-3 בקבוקים משובחים במיוחד: למשל, קוניאק של מותג נבחר, או מהדורה מיוחדת של וויסקי שהתיישן שנים רבות. אמנם בקבוק כזה יעלה כמה מאות שקלים, אבל ביחס לתקציב הכולל של האירוע מדובר בהוצאה סבירה – והתמורה לכך היא הערכה אמיתית מצד אותם אורחים שיודעים לזהות איכות והשקעה. כאשר רוצים לפנק את האורחים בחתונה עם משקאות וחלוקה ברחבת הריקודים מומלץ לשלב בובות אלכוהול לאירועים שגם יעשו לכם שמח ברחבה וגם ישקו את האורחים כשהרחבה נשארת מלאה ושמחה.

להתאים את הכמות לאופי האירוע והאורחים

אלכוהול כדאי לשתות במינון סביר, אבל באירועים אנשים רבים מרשים לעצמם להתמסר לחוויה ולהעלות במידה מסוימת את הרף. כל עוד לא נוהגים לאחר מכן, אפשר לעשות זאת ולכן כשמרכיבים חבילות אלכוהול לאירועים רצוי להיערך לכך בהתאם. הסטנדרט הנהוג בחתונה הוא בין ליטר לשני ליטר בירה לכל אדם, בקבוק יין לכל 3-5 אורחים ועוד מנה או שתיים של אלכוהול מסוגים אחרים לכל משתתף ומשתתפת. ככל שהקהל צעיר יותר, כדאי להתמקם על הקצה העליון של הסקאלה הנ”ל מפני שצעירים נוטים לשתות יותר באירועים. באירוע חברה מכופתר אפשר להישאר על הקצה התחתון של הסקאלה, או לשלב עמדת קוקטיילים מיוחדים וכך לוודא שאף אדם לא יישאר בלי משקה.

לשים לב גם לעונה

בנוסף להתאמה לאופי האירוע והרכב המשתתפים, וכמובן לאווירה, כדאי להתאים את האלכוהול גם לעונת השנה. באירועים קיציים הציפייה היא למשקאות קלילים וצוננים, ולכן כדאי למשל להגדיל את המינון של היינות הלבנים והבריזרים. באירועי חורף אפשר להציע למשתתפים אלכוהול “כבד” יותר ומחמם.

להקפיד על כשרות

הטיפ האחרון לבחירת חבילת אלכוהול מנצחת לאירוע שלכם הוא לוודא שאתם קונים את הבקבוקים מספק שיש לו תעודת כשרות. הסיבה לכך פשוטה: אולמות אירועים לא מאפשרים הכנסת אלכוהול ללא החותמת הזו, מפני שגם הם עצמם נדרשים לעמוד בחובת הכשרות. בנוסף סביר להניח שלפחות לחלק מהאורחים הכשרות חשובה, וכדאי להתחשב בכולם.