כך תתכננו את תקציב החתונה בצורה הנכונה

הגדרת תקציב החתונה שלכם יכולה להיראות כמו מטלה מכבידה מאוד. הייתם שמחים לדלג על השלב הזה ולהגיע ישר לארוחת הטעימות ולספירת הצ’קים,
אבל בניית תקציב בשלה הראשון של התכנון והיצמדות אליו בהמשך הדרך, הם ללא ספק אחד ההיבטים החשובים ביותר בתכנון החתונה שלכם.

בין אם אתם מתכננים להוציא אלפי שקלים או עשרות אלפי שקלים, אתם לא צריכים להיות בוגרי לימודי כלכלה כדי לעמוד במשימת התקציב.
הנה כמה הנחיות כלליות שיעזרו לכם להחליט מה אתם יכולים להרשות לעצמכם ומה לא.

שלב ראשון – גלו את מקורות התקציב שלכם

יתכן שאתם מתכננים להתבסס רק על הכספים הפרטיים שלכם ואולי ההורים או בני משפחה אחרים רוצים להשתתף ולעזור במימון החתונה.
לא משנה מהו המקרה שלכם, הצעד הראשון הנכון לחישוב גודל התקציב שלכם הוא לגלות מה יהיו מקורות התקציב שלכם.

נסו לברר עם בני המשפחה משני הצדדים, האם הם מוכנים להשקיע בחתונה או אולי לקחת על עצמם היבט מסוים בחתונה ולעזור לממן אותו.
למשל, יתכן שסבתא מתכוונת לקנות לך את שמלת הכלולות, או ההורים יממנו את האטרקציות לחתונה, את הסלואו, צלם המגנטים ואפילו אותיות ענק,
יש הרי אפשרויות ללא סוף…

נכון ששיחה על כספים היא די מביכה, אבל כדי להבין את גבולות תקציב החתונה שלכם אתם חייבים לברר אם יש לכם מקורות כספיים נוספים מלבד הכספים שלכם. התכוננו לשיחה מראש והקפידו לעשות זאת בצורה מכובדת, במיוחד אם תתקלו בתשובה כמו: ״מצטערים, היינו שמחים לעזור אבל אנחנו לא יכולים״.

שלב שני – התמקדו בסכום שאתם כזוג יכולים להרשות לעצמכם

ברגע שבררתם כמה כסף תקבלו מאחרים, אם בכלל, התמקדו בחלק שיש לכם לחתונה. בדקו כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא באופן ריאלי לאור ההוצאות האמיתיות שתצטרכו לכסות. עשו זאת בהתבסס על ההכנסה החודשית של שניכם, ועל הסכום שתוכלו לחסוך מעכשיו ועד למועד החתונה. אם יש לכם חשבון חסכון בדקו כמה כסף תוכלו למשוך ממנו. על סמך בדיקות אלה, העריכו את הסכום האישי שתוכלו להקצות לחתונה שלכם והוסיפו לו את הסכום שהציעו לעזור לכם בני המשפחה. והנה פענחתם את סכום הכסף שיגדיר את תקציב החתונה שלכם.

שלב שלישי – העריכו את מספר האורחים בחתונה שלכם

עכשיו, כשהגדרתם את גודל התקציב זה הזמן לספור את מספר המוזמנים. אחרי הכול, עלות החתונה מבוססת על מספר האורחים. מספר זה יקבע את גודל האולם שתחפשו ואת כמות האוכל והמשקאות שתצטרכו להזמין. נסו להתבונן על תקציב החתונה שלכם כעל הוצאה לאדם בודד. מספר האורחים ייצר את מספר הפריטים שעבורם תצטרכו לשלם עבור ההזמנות, השכרת השולחנות והכיסאות או קניית המתנות לאורחים.

שלב רביעי – ערכו סדר עדיפויות

כמו לכול הזוגות, בוודאי גם לכם יהיו דעות שונות לגבי דברים ואטרקציות בחתונה ששווה לבזבז עליהם כסף או לא. אולי החתן רוצה בר משקאות פתוח אבל הכלה מעדיפה להוציא את הכסף על ארוחת גורמה בת 5 מנות, ודוכני מזון יוקרתיים, בכול מקרה, כל אחד מכם יצטרך לענות על השאלה: ״איזה פריט חתונה נמצא בראש סדר העדיפויות שלו?״. ברגע שתחליטו מה נמצא בראש סדר העדיפויות שלכם, תוכלו להקצות לכך אחוז גדול יותר מתקציב החתונה. זה גם יבהיר לכם כמה כסף נשאר עבור פריטי החתונה האחרים שפחות חשובים לכם.

שלב חמישי – עשו חשבון

לאחר שהשלמתם את השלבים האלה, ערכו בדיקת מציאות. למשל, בדקו אם הפריטים המופיעים ברשימת התקציב המשוער תואמים את העלות האמיתית של החתונה שדמיינתם? אם התקציב לא גבוה, מומלץ לתכנן את החתונה לחודשי החורף, בהם גם האולמות וגם המנות יותר זולות, כמו חן עדיף לא ביום חמישי שהמחיר בו גבוה יותר. תמיד תוכלו להתייעץ עם מפיקי אירועים להם יש לרוב מחירים נוחים יותר, בתור ספקים המספקים חבילות בתחום האירועים.

חשוב שהתקציב המשוער שתכננתם ומה שיצא בפועל לתיכנון חתונת החלומות שלכם יהיו קרובים.
מומלץ להשתמש בגיליון אלקטרוני, להקצות את העלויות המשוערות לכל פריט, ולקבל תמונה ברורה של מבנה התקציב שלכם. צאו לדרך במזל טוב!