שווארמה לאירועים, מאיפה מתחילים ?

עמדת שווארמה היא צורת הכנה ייחודית של בשר, ובישראל זוכה לפופולריות רבה. אם גם אתם אוהבים שווארמה באירועים,
ולא רוצים לוותר עליה באירוע שלכם,
ניתן היום להזמין עמדת שווארמה עד הבית שלכם, לכל אירוע שתבחרו, קטן כגדול!

דוכן שווארמה עד הבית

בניגוד למאכלים אחרים שאנחנו אוהבים, את השווארמה קשה להכין בכוחות עצמנו כיון שהיא דורשת מכשור מקצועי שבד”כ לא מחזיקים בצורה פרטית בבית. גם אם יש לכם את הציוד הנדרש, הכנה של שיפוד השווארמה בצורה כזו שהוא יתאים לצלייה על הגלגל היא מורכבת, ודורשת מיומנות רבה, כך שדי סביר להניח שבבית אתם לא יכולים לאפשר לעצמכם להנות ממנה. בדיוק בגלל זה כדאי שתכירו את האופציה להמין דוכן שווארמה עד לבית. עמדת שווארמה היא למעשה גלגל שווארמה נייד שאותו ניתן להעמיד בכל מקום. הצוות של הדוכן מכין כמובן גם את השיפוד (סיח), כך שאתם יכולים להנות מחוויה מושלמת של שווארמה איכותית שמגיעה עד אליכם הביתה.

לאיזה אירועים דוכן שווארמה מתאים?

כדי לפנק את האורחים באירוע שלכם, תפתיעו אותם במשהו שהם לא יכולים סתם ככה להכין בבית. שווארמה נחשבת אחד המאכלים האהובים ביותר בישראל, ואם תביאו אותה לאורחים שלכם, מובטחת להם הנאה רבה. היתרון בדוכן שווארמה שהוא יכול להתאים כמעט לכל אירוע. לא משנה האם מדובר על יום גיבוש בחברה, מסיבת רווקים, יום הולדת לאחד הילדים, או אפילו בר מצווה, דוכן שווארמה לאירועים תמיד מתאים. הדבר היחיד שחשוב לוודא הוא שהצוות שמתפעל את דוכן השווארמה יגיע מספיק מוקדם כדי להכין את האוכל כך שהאורחים לא יצטרכו לחכות יותר מידי למנת השווארמה שלהם. צריך לקחת בחשבון שהכנת השווארמה דורשת זמן לפני שהולכים על האופציה הזו.

מה ההבדל בין דוכן שווארמה לאירועים לבין שולחן שוק שווארמה

דוכן שווארמה לאירועים הוא למעשה שווארמיה ניידת, מפעיל הדוכן מגיע עם מתקן שווארמה מקצועי, מרכיב מנה מושלמת ונותן אותה לאורחים. באירועים גדולים נהוג לפזר כמה עמדות וניתן לשלב גם עמדת שף בשרים. בשולחן שוק האוכל כולו נפרס על שולחן מרכזי בקדמת האירוע, והאורחים ניגשים בצורה עצמאית לשולחן ויכולים לבחור ממנו אוכל ללא הגבלה. שולחנות השוק משדרים מראה צבעוני בשל המגוון הרב שמונח עליהם ולכן הם גם נקראים שולחן שוק.

שולחן שוק הוא צורת הגשה מאוד פופולרית בשנים האחרונות ובכל זאת כאשר בוחרים באופציה של שווארמה פחות ריאלי כמובן לפזר את האוכל על שולחן כיוון שצריך לדאוג לכל אחד למנה שהוא אוהב. עם זאת, ניתן לעצב שולחן שוק ולשלב בין שתי האופציות האלה בצורה כזו שהאורחים יוכלו להרכיב לעצמם את המנות בעזרת הפינוקים והמגוון שמסודרים על שולחן שוק, ובשלב הסופי הם יוכלו להוסיף למנה שלהם את השווארמה כאשר היא חמה וטרייה. במסגרת השילוב של שולחן שוק עם דוכן שווארמה אתם יכולים לשלב גם מאפים, פיתות, סלטים ומטבלים וכך תצליחו ליצור מנת שווארמה ברמה הגבוהה ביותר.

שווארמה – הכנת הבשר

בניגוד לסוגים אחרים של אוכל או בשר, את השווארמה אנחנו לא יכולים להוציא מהאריזה ובתוך כמה דקות להכין אותה לאכילה. עוד לפני שהנתחים בכלל עולים על הגלגל שווארמה, צריך לחתוך ולסדר אותם בצורה מקצועית. כך שהגלגל יוכל להסתובב בקלות עם כמות הבשר המתאימה לאירוע. בשלב ההכנה גם מוסיפים לשווארמה שומן כבש או דומה, כדי למנוע מצב שבו היא תתייבש במהלך הסיבובים על הגלגל שווארמה. הכנת השיפוד עצמו היא עניין שלוקח מספר שעות לא מבוטל ודורש מיומנות רבה, אז חשוב לקחת את זה בחשבון כאשר מתכננים להביא דוכן שווארמה לבית. את ההכנה של הנתח לא חייבים לעשות במקום האירוע, ובדרך כלל בעל המקצוע יעדיף להגיע אליכם כאשר השיפוד כבר מוכן. מה שנשאר זה להעמיד אותו על המתקן ולבשל את הבשר.

שווארמה הודו או פרגית

בכל מקום בעולם על גלגל השווארמה מסתובבים נתחי בשר שונים. בישראל, הנתחים הפופולריים ביותר הם פרגית, הודו ועגל כלומר בשר של עוף, הודו נקבה ובקר עגל. ההבדל המרכזי הוא קודם כל בטעם. כמובן שיש הבדלים גם בגלל שוני בתיבול השווארמה, בסוג השומן, כמות השומן, ובתוספות אחרות. יש כאלה שאפילו מוסיפים פיסטוק, בשר טחון קבב ועוד תוספות מפתיעות.

אם הבריאות חשובה לכם, אז האופציה של הפרגית כנראה עדיפה יותר כיון שהבשר שלה פחות שומני. עם זאת, אתם לא בהכרח צריכים להתפשר, ואם באירוע שלכם יש מספיק אנשים כך שאתם צריכים שני שיפודי שווארמה, אפשר ומומלץ להביא את שתי אופציות יחד ולתת לאורחים שלכם לבחור מה הם מעדיפים. לא משנה במה תבחרו, מה שבאמת קובע את הטעם זו ההכנה של השיפוד עצמו, התיבול ואיכות הבשר.

שווארמה – אפשר גם לבד?

אם אתם רוצים לנהל את האירוע שלכם בצורה עצמאית לגמרי, או מתכננים אירוע קטן, אבל לא מוכנים לוותר על שווארמה איכותית עבור האורחים, השכרת מתקן שווארמה היא בהחלט אופציה כיפית  שכדאי לכם לשקול. מביאים מכשיר שווארמה, או שניים, שאיתם מכינים את השווארמה ומפעילים בצורה עצמאית. יש אורחים שייהנו לחתוך בעצמם שווארמה ישר מהגלגל וליצור את הביס המושלם. במקרה כזה עומדת לפניכם האפשרות לקנות את שיפוד הבשר מהקצב שהוא כבר מוכן, כך שכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט להעמיד אותו על הגלגל. אופציה זאת היא לרוב זולה יותר וזמינה יותר וגם מאפשרת לכם לשלוט על טיב חומרי הגלם. אם גם בהקשר הזה אתם רוצים לדאוג לעצמכם, חשוב לדעת להכין את הנתח לבד. הדבר החשוב ביותר בשווארמה הוא הכנה נכונה של נתח הבשר על הגלגל, התיבול והוספת השומן כך שאם אתם הולכים על זה, חשוב שתדעו שמדובר באתגר לא קטן.

תוספות למנת שווארמה

לא משנה באיזו אופציה בחרתם, לבד או עם חברת קייטרינג. אסור לשכוח להביא את כל התוספות הנדרשות כדי שמנת השווארמה תהיה בדיוק כמו שהחברים שלכם אוהבים לאכול. בין התוספות אסור לשכוח כמובן סלטים טריים, חומוס, טחינה, עמבה, חמוצים, צ’יפס וחריף. מומלץ כמובן גם לדאוג לפיתות או לאפות איכותיות וטריות כדי להעניק לאורחים חוויה בדיוק כמו בשווארמה השכונתית.

מחירים – עמדת שווארמה לאירועים

טווח המחירים של לדוכן שווארמה באירוע מתחיל מ- 60 ש”ח לסועד ויכול להגיע עד 200 ש”ח לכל סועד, כאשר ישנו סף מינימלי עקב עלויות התפעול והחומרים. המחיר נקבע על-פי כמות האורחים, המיקום, זמן ההכנה הנדרש, וזמן האירוע עצמו, כמו גם כמות הבשר. התעריפים הללו די דומים ביחס לכל מפעילי הדוכנים אולם שווה לבדוק מספר ספקים כדי לקבל הצעת מחיר משתלמת. כמובן שגם סוג הבשר משפיע על המחיר: ככל שהבשר יהיה איכותי יותר כמובן שהמחיר שלו יהיה יקר יותר. מעבר לכך, בהקשר של התוספות יש אינספור אפשרויות לבחור ביניהן, וככל שתרצו יותר אפשרויות המחיר יהיה גבוה יותר. ניתן להזמין עמדת שווארמה גם לאירועים עם מס’ קטן של משתתפים, הכל בהתאם לתפריט הנבחר.

כשרות – שווארמה

אם חלק מהאורחים שלכם באירוע הם שומרי מסורת, כדאי כמובן לדאוג להם לבשר כשר כך שגם הם יוכלו להיות חלק מהחגיגה. הכשרות צריכה להיות קודם של הבשר עצמו ומעבר לכך גם הסלטים ושאר התוספות צריכים להיות בעלי חותמת כשרות. מכשיר השווארמה עצמו צריך להיות כזה שלא נעשה בו שימוש עבור בשר לא כשר, ואם כן יש צורך לבצע לו הכשרה.

לסיכום

דוכן שווארמה לאירוע הוא רעיון נהדר המאפשר לאורחים שלכם להנות מהאוכל הכל כך אהוב בצורה חופשית. הדבר הראשון שעליכם לבחור הוא את סוג הבשר שאותו אתם מעוניינים לקבל על גלגל השווארמה, כאשר האפשרויות הרווחות יותר הן שווארמה הודו נקבה ושווארמה פרגית. בחרו את התוספות המתאימות ביותר וכך תצליחו לתת לאורחים שלכם את מנת השווארמה שהם כל כך אוהבים, או שתפתיעו אותם עם תוספות מיוחדות, הכל בהתאם לטעם האישי. גם אם אתם מתכננים אירוע קטן, לא חייבים לוותר על רעיון השווארמה ולעשות “על האש” כמו תמיד. אירוע שווארמה זה עדיין רעיון מושלם גם לאירועים קטנים, פשוט תזמינו מתקן שווארמה להשכרה עד הבית, ותוכלו להנות מהחוויה לא פחות.